18.03.2006

Michał Brzeziński/ Kamil Wnuk

18.03.2006 Sobota godzina 22:00 pokaz wideo :
Michał Brzeziński + video instalacje Kamil Wnuk
miejsce: Wolna Pracownia PGR ART / Kolonia Artystów
wstep : zgłoszenia pgr_art@op.pl / 5 pln/

Kamil Wnuk

Opis:
Projek nosi nazwę SCENA - odnosi się ta praca do Akademii Sztuk Pięknych bo jest
miejscem walki, której celem jest definiowane, co może zostać uznane za naukę. Jak pisze
Bourdieu ''(...)dziedzina naukowa jest polem (to znaczy przestrzenią gry) walki
konkurencyjnej, która nastawiona jest na szczególną stawkę - monopol autorytetu
naukowego, definiowanego rownóczesnie i jako umiejętności techniczna i jako wladza
społeczna lub (...) monopol kompetencji naukowej rozumianej jako zdolność mówienia i
dzialania w sposob uprawomocniony (to znaczy w sposob autorytatywny i z autorytetem)".
Praca powstala w 6 Pracowni Ryskunku prof. Wojciecha Mullera i as. Wojciecha Dudy na
ASP w Poznaniu i sprawdzam na tym gruncie jak ta walka przebiega.

Michał Brzeziński:
Michał Brzeziński - urodzony w 1975 roku, Absolwent filmoznawstwa przy Katedrze Mediów i Kultury Audiowizualnej UŁ. Praca magisterska pt. Podmiot, ciało tożsamość, Przyczynek do antropologii cyberkultury. Artysta i teoretyk wideo, którego głównymi mediami są media ekranowe: telewizja internet, DVD. Prowadzi warsztaty, produkował dla telewizji program poświęcony wideo. Prace jego łączą tradycję sztuki wideo i filmu eksperymentalnego. Pokazywane były w zestawie ''Polski Found Footage 1957-2004'', na II Targach Sztuki w Rzezni Miejskiej w Poznaniu, w galerii Space-twotentwo w Londynie, w BWA w Lublinie, oraz w ramach kolekcji Galerii Wymiany: ''Nowe Energie Video'' w Centrum Sztuki w Poznaniu, ''DVD - nowe energie wideo!'' w galerii Manhattan w Łodzi, a także w Filharmonii Łódzkiej im. A. Rubinsteina.
Będzie to prosta projekcja materiałów z lat 2000 - 2005 zacznę od
prezentacji dwóch nowych prac wykonanych do muzyki Artura Zagajewskiego
TR13 i Krach 44

TR13 jest analizą dźwięku i obrazu. Muzyka koncentruje się na analizie brzmienia, a obraz ukazuje falę która modyfikuje się i dzięki interferencji wielu płaszczyzn dostarcza widzowi niespodziewanych doznań wzrokowych, podobnie jak analizowany dźwięk.

Krach 44 jest najnowszym moim komentarzem do rzeczywistości społeczno-politycznej w którym ukazuję klęskę i rozpad idei narodowościowej, która zawsze w historii naszego narodu wiązała się z prywatą i rozszarpywaniem dobra wspólnego przez głodnych władzy słodkoustych wielmoży

2000-2005 jest zbiorem prac który powstawał w kontrze do ówczesnej władzy i oficjalnego dyskursu kulturowego. jest w nim wiele prób odbudowywania wspólnych wartości narodowych i religijnych, jednak opartych na intelektualnym dystansie do postulatów konserwatywnych. Zbiór ten stanowi podstawę tożsamości otwartej na wpływy współczesnych ideologii, religii wschodu itp., jednakże nie można powiedzieć jest to tożsamość liberalno-ponowoczesna, gdyż kluczowe w niej są pojęcia takie jak Prawda i Miłość.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz