2.04.2004

Emotions - wernisaż Agnieszki Szreder

EMOTIONS - składający się z 8 płócien oraz projekt "Zakupy"

Przez 31 dni fotografowalam każdą kupioną przeze mnie rzecz i codziennie
umieszczalam zdjęcia na stronie internetowej w poszczególnych "dniowych"
katalogach.

Używam internetu, ponieważ jego dynamiczność odzwierciedla zmiany, które
zachodzą w polskim społeczeństwie po 89-tym roku. Medium to umożliwia mi
dotarcie do szerszej grupy odbiorców, nie tylko gości galerii.
Formalnie projekt odwołuje się do swoistego pamiętnika, blogu internetowego,
redukując mnie wyłącznie do roli konsumenta.

Celem projektu jest refleksja nad czasem i energią wkładaną w tę niby błachą
czynność - robienie zakupów. Uświadomienie sobie, mam nadzieję również
odbiorcom mojej pracy, jak dużo naszego potencjału (abstrahując od
pieniędzy ) pozostawiamy na sklepowych półkach szukając nie zawsze
niezbędnych nam rzeczy, na które akurat mamy ochotę. Bądź popychani reklamą
obchodzimy niezliczoną ilość sklepów w poszukiwaniu tego nowego - "lepszego"
produktu. Zastanówmy się jak bardzo jesteśmy zdominowani przez konsumpcję i
jakie alternatywy nam pozostają, zważywszy na świat przepełniony reklamą i
mediami wmuszającymi w nas cudowne "recepty na życie". Spróbujmy znaleźć
swoją receptę nie objuczając się siatami cudzych pomysłów.

Oprócz strony internetowej na wystawie zaprezentuje wydruki całości "
Zakupów" , które stanowią rozszerzenie,a zarazem podsumowanie projektu.

adres strony: zakupy.obin.org





















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz